onsdag 10 november 2010

Skrivpuff 306 om något lärorikt

Jag har gått nio år i grundskola, tre år på gymnasium, fyra år på universitet och sedan sex år av studier på halvfart på högskola. Galet många år och hysteriskt många högskolepoäng. Men ingenting har lärt mig så mycket som du!

Det är i mötet med dig som jag utvecklas. Genom att få lära känna dig, vem du är och hur du tänker. Vad som väcker ditt intresse och din motivation. Vad som upplevs lätt eller svårt för dig. Hur du fungerar tillsammans med andra och vad som påverkar dig. Med vad eller vem du arbetar bäst. När och hur du lär dig mest.

Det är du och inte någon professor i didaktik eller metodik som lär mig hur jag ska bli den bästa lärare jag kan för just dig! Det är du som får mig att utvecklas som pedagog.
Tack för det!

6 kommentarer:

  1. Haha, ursäkta skrattet men vi har knåpat i två olika ändar idag. Hamna inte där min figur hamnat. Bra och hoppfull text, skulle egentligen eleven få i sin hand. Tänk att få känna det engagemanget från en lärare.

    SvaraRadera
  2. Learning by doing?
    En sökande lärare låter det som. Bra

    SvaraRadera
  3. Vilket engagemang! En sådan lärare hoppas jag att mina barn har lyckan att få.

    SvaraRadera