onsdag 5 augusti 2009

Utmaning 217 - Skriv om något stimulerande

Tacktal till livet

Jag vill tacka

mina ögon som låter mig se min dotters leende

mina öron som låter mig höra Vedders ljuva stämma

min näsa som låter mig känna lukten av färska jordgubbar

min mun som låter mig känna smaken av salta djungelvrål

min hud som låter mig få känna regnets friska droppar

min kropp som tagit mig till nya spännande platser

mitt hjärta som brustit många gånger, men alltid låter mig älska igen

min hjärna som är öppen för nya tankegångar och stimulans

Så tack livet för den jag är och den jag kommer att bli

8 kommentarer:

  1. Livet ska levas med alla sinnen!
    Och vad vore livet utan smak av salt lakrits ;)

    SvaraRadera
  2. En text som vi alla borde leva efter. Uppmuntrande.

    SvaraRadera
  3. Med smak för saltlakrits och tacksamhet för den man kommer att bli, går man trygg genom utmaningarna i en tillvaro stadd i ständig förändring! *sade hon grötmyndigt*

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte annat än att hålla med föregående talare. Bra sagt :-)

    SvaraRadera
  5. härligt och underbart det är så mycket som vi tar förgivet som vi borde lägga tacksamhet
    det här gillade jag särskilt "mitt hjärta som brustit många gånger, men alltid låter mig älska igen" vilken fin text

    SvaraRadera
  6. Härligt, tankvärt och vackert!

    SvaraRadera
  7. Lite senkommet håller jag med. Men vad är Vedder? fint att tacka för den man kommer att bli. och djungelvrål!

    SvaraRadera
  8. Är Vedder förresten sångaren i Pearl Jam? för då ska jag skämmas lite som inte kom på det förrän jag googlat;-)

    SvaraRadera